ADOF-model
Het ADOF-model laat het succes van een website zien. Deze is volgens dit model afhankelijk van vier factoren. Deze zijn Accessibility, Design, Offer en Fulfilment.
Accesibility
Accessibility gaat over de toegankelijkheid van de site. Het is namelijk belangrijk dat de site goed vindbaar en toegankelijk is voor potentiële klanten. Aangezien CoolBeer geen fysieke winkels kent is dit extra belangrijk. Als klanten CoolBeer niet kunnen vinden of als de site niet makkelijk toegankelijk is dan zullen potentiële klanten snel afhaken. Om ervoor te zorgen dat de site goed te vinden is zal CoolBeer ervoor zorgen dat de site gemakkelijk te vinden is op de drie meest gebruikte zoekmachines door middel van advertenties. Deze zijn Google, Yahoo en Bing. Daarnaast is voor de toegankelijkheid de laadsnelheid van pagina’s ook van belang. CoolBeer streeft naar een laadsnelheid van maximaal 3 seconden.
Design
Design gaat om de gebruiksvriendelijkheid, structuur, actualiteit en inhoud van de site. Een belangrijke eis van klanten is namelijk dat de site vlekkeloos en eenvoudig werkt. Bij een slecht werkende en/of ingewikkelde site verlies je heel snel klanten. Bovenaan de site staan paginaknoppen die duidelijk aangeven waar je je op de site bevindt. Tevens is er voor de titels, tekst en ondertitels overal op de site gebruik gemaakt van dezelfde kleuren en lettertype om de site overzichtelijk te houden. Het ontwerpproces en betaalproces hebben allebei een logische volgorde in meerdere stappen zodat de klant dit niet fout kan doen. Elke middag om 13:00 uur wordt de site bijgewerkt zodat de site altijd actueel is.
Offer
Offer gaat om de belofte. Klopt het aanbod dat de site de klant doet? Hierbij kan het gaan om de producten, service, prijs, relevante informatie en leveringsvoorwaarden. Op de website zijn contactgegevens te vinden als er vragen zijn. Tevens is er een overzicht van het management met mailadressen. Ook is het mogelijk om online te chatten met een verkoopmedewerker in het geval dat er vragen zijn. Als laatste zijn er ook antwoorden op veel gevraagde vragen op de site te vinden en de leveringsvoorwaarden is makkelijk via een linkje op de site te vinden.
Fulfilmet
Fulfilment gaat om het waarmaken van de deal die gesloten is. Dit geldt voor alle beloftes en afspraken die gemaakt zijn. Zonder een fulfilment zal een klant zeer waarschijnlijk geen tweede aankoop doen via CoolBeer. CoolBeer zorgt ervoor dat alle mails binnen een werkdag worden beantwoord. Ook is het mogelijk om na elke bestelling een enquête in te vullen zodat CoolBeer snel verbeteringen kan doorvoeren mocht dat nodig zijn.
Maak jouw eigen website met JouwWeb