Financiële raming

In dit onderdeel worden er voor de komende 2 jaar een positief en een negatief scenario geschetst van de begroting en prognose. Het doel hiervan is om CoolBeer een goed beeld te geven over wat ze te wachten staan.

Hieronder is de resultatenbegroting aan de hand van een positief scenario geschetst. De nettowinst bedraagt in 2019 €58.150 en in 2020 €90.650.

Omzet:

Deze cijfers zijn gebaseerd op door ons verwachte afzet in 2019 en 2020. De bedraagt in 2019 40.000 stuks en in 2020 55.000 stuks. Verder is de verkoopprijs in beide jaren €6,00. Verder verwachten wij dat de omzet steeds sneller zal toenemen.

 

Inkoopwaarde v.d. omzet:

Deze is gebaseerd door de afzet maal de inkoopprijs van €3,50.

 

Marketingskosten:

De marketingkosten zullen naarmate het bedrijf groeit toenemen. De reden hiervoor is dat CoolBeer snel veel marktaandeel wil creëren.

 

Interestkosten:

De interestkosten bedragen per jaar €2000,00 dit komt omdat er €50.000 geleend is tegen een percentage van 4%. Verder wordt er in de eerste jaren niks afgelost.

 

Personeelskosten:

Er zijn in de eerste twee jaar nog geen personeelskosten omdat CoolBeer daar nog niet groot genoeg voor is. CoolBeer verwacht wel dat er binnen 5 jaar personeel rondt loopt.

 

Hieronder is de resultatenbegroting aan de hand van een negatief scenario geschetst. De nettowinst is in 2019 €20.650 en in 2020 €18.150.

Omzet:

De omzet is in dit negatieve scenario stevig verlaagd. Dit komt omdat de afzet in 2019 maar 25.000 bedraagt en in 2020 30.000. verder is er aan de prijs niks veranderd.

 

Marketingskosten:

De marketingkosten bedragen in 2019 wel €15.000 maar deze worden verhoogt naar €30.000 in 2020 vanwege de tegenvallende verkopen in 2019. Dit moet ervoor zorgen dat er meer naamsbekendheid komt wat tot meer omzet moet leiden.