SWOT

De SWOT bestaat uit vier onderdelen namelijk: strengths, weaknesses, opportunities en threats. Waarbij de sterke en zwakke punten de kenmerken van CoolBeer en het product betreffen, ten opzichte van de concurrent. De kansen en bedreigingen betreffen de ontwikkelingen en invloeden vanuit de markt, waarmee de organisatie in aanraking komt. (Pijlman, sd)

 

Strengths (Sterktes):

  • Een van de sterktes van deze organisatie is dat de directie van CoolBeer bestaat uit gemotiveerde en hoogopgeleide ondernemers. Dit zorgt ervoor dat zij over voldoende kennis zullen beschikken om een zo goed mogelijke onderneming op te starten en in te richten.

Weaknesses (Zwaktes):

  • Een van de zwaktes van CoolBeer is dat de directie van CoolBeer bestaat uit beginnende ondernemers. Het ontbreekt hen dus van ervaring op het gebied van ondernemen.
  • Ook is er een zwakte omtrent de oprichting en ontwikkeling van een nieuwe onderneming en product. Hierbij komen vaak veel kosten kijken die nodig zijn om dit te realiseren, deze hoge kosten kunnen zorgen voor grote verliezen wanneer het concept niet aanslaat.

Opportunities (Kansen):

  • Door een nieuw en innovatief product op de markt te brengen is een kans dat dit interesse wekt bij de afnemers, waardoor kan dit ervoor zorgen dat er een nieuwe markt ontstaat waar deze organisatie marktleider kan worden.
  • CoolBeer is actief op een relatief grote markt, het heeft daarbij ook betrekking op een brede doelgroep.

Threats(Bedreigingen):

  • Omdat het gaat om een nieuw product is er altijd de bedreiging dat het product niet aanslaat zoals vooraf gepland is.
  • Verder is er de kans dat grote ondernemingen met een groter marktaandeel en vermogen, hetzelfde of soortgelijke producten op de markt gaan brengen. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld Heineken of Amstel.

Maak jouw eigen website met JouwWeb